środa, 5 czerwca 2013

[Technologia]Jak walczyć z wysokimi rachunkami?

Każdy z nas wyobraża sobie niskie rachunki za mieszkanie i prąd. Ale czy ktoś kontroluje swoje wydatki? Postanowiłam spytać moją najbliższą rodzinę, jak to jest w ich przypadku. Czy sprawdzają comiesięczne wydatki np. za prąd? Wiecie, jakoś nie bardzo zdziwiła mnie ich odpowiedź, że raczej się tym nie interesują, po prostu płacą rachunki, a reszta nie bardzo jest istotna. Poprosiłam więc mamę o rachunki, aby zobaczyć jak to wszystko wygląda. Spisałam sobie również Najistotniejsze dane. Następnie poszperałam w internecie, jak mogę oszacować ile energii kosztuje nas konkretny sprzęt. Co najdziwniejsze od razu trafiłam na stronę naszego zakładu energetycznego, gdzie zamieszczony był kalkulator zużycia prądu. Podzieliłam się moim znaleziskiem z rodzicami i okazało się, że wprawdzi e tani prąd nie istnieje, to jesteśmy w stanie w łatwy sposób na nim zaoszczędzić. Potrzeba nam jednakże ogromnej dyscypliny, ponieważ stale zapominamy np. o wyłączeniu laptopa czy zgaszeniu światła. Aż ciężko dać wiarę, że takie drobne zmiany mogą posiadać tak ogromny wpływ na wielkość rachunków. Oczywiście, że na początku zmiany są mało widoczne. Jednak już po dwóch miesiącach mogliśmy zobaczyć, że istotnie rachunki są niższe, dlatego otwarcie polecam Wam zainteresować się tym tematem. tags: energia, prąd, zużycie energii, rachunki z prąd, energetyka