środa, 19 czerwca 2013

[Energetyka]Czy energia wkrótce się wyczerpie?

Pewien czas temu w którejś z gazet ukazał się ciekawy artykuł, który zdecydowanie mnie zaskoczył. Dotyczył on zużycia energii. Na ogół nie interesuje się takimi sprawami. Standardowo korzystam i opłacam rachunki. Tutaj moja wiedza się kończy. Starczył jednak tylko ten tekst, abym zaczęła stawiać sobie pytanie, czy faktycznie dobrze czynię? Poprzez swoją niewiedzę dołączam do grupy osób, które przyczyniają się do marnowania energii i nie pamiętają o nadchodzącym pokoleniu. Nieważne kogo zapytam z moich kolegów i tak prawdopodobnie nikt nie ma pojęcia, jak dużo miesięcznie wykorzystują energii przeróżne urządzenia. Do teraz nie miałam pojęcia ile kosztuje 1 kwh. Dopiero niedawno potwierdziłam tę wiadomość na stronie internetowej mojego dostawcy. Z artykułu wywnioskowałam, że jeżeli dalej będziemy czynić w taki sposób, to potem zakończy się to kryzysem na skalę globalną. Praktycznie każdy z nas powinien pomyśleć, jakim sposobem zacząć efektywnie oszczędzać i zmniejszyć koszt energii. Z własnego doświadczenia wiem, iż nie jest to aczkolwiek takie łatwe. Trudno pogodzić się z wiadomością, że surowce naturalne są na zużyciu. Mam cel wprowadzić w codzienne życiu przynajmniej niewielkie zmiany. Dla mnie ten materiał by przerażający i pragnę żeby moje dziecko, miało jakąś przyszłość. tags: energia, prąd, energetyka, zakład energetyczny, dom