środa, 12 czerwca 2013

[Dom]W jaki sposób zmniejszyć rachunki za energię?

Już od jakiegoś czasu ciekawi mnie kwestia mająca związek ze zużyciem prądu szczególnie, że ciągle wysłuchuję o jego marnotrawstwie. Jak większość osób korzystam z wielu urządzeń, które potrzebują ciągłego zasilania szczególnie, że wszystkie moje notebooki mają zepsutą baterię. Nie mówię już o lodówce, ekspresie czy nawet suszarce, których używam praktycznie każdego dnia. Prywatnie jednak nigdy nie zwracałam uwagi np. na pobór mocy. Nie miałam takiej potrzeby, aczkolwiek rachunki nierzadko wprawiały mnie w zdumienie. Kiedyś z czystej ciekawości postanowiłam sprawdzić jakie są koszty prądu. Wprawdzie na rachunkach pojawia się kwota, lecz bardziej chodziło mi o stawki. Wszystko zależy oczywiście od wybranego dostawcy energii elektrycznej. Każdy posiada swoje ustalone stawki, które znajdziemy na stronie internetowej. Muszę przyznać, że mi osobiście nie za wiele mówią te informacje i dalej nie mam pojęcia, jak to wypada w praktyce. Czy tani prąd jest możliwy? Stwierdziłam więc, że zapytam najbliższych, lecz okazali się jeszcze większymi ignorantami niż ja. Tylko moja mama jest świadoma i nawet wypróbowała kilka metod na zmniejszenie tak dużych rachunków. W swoim życiu nie przewiduję na razie jakiś istotnych zmian, ale też chcę wiedzieć, gdzie trafiają moje pieniądze i czemu tyle płacę. tags: prąd, energia, dostawcy energii elektrycznej, zakład energetyczny