czwartek, 20 czerwca 2013

[Energetyka]Czy oszczędzanie prądu ma znaczenie?

Ostatnio idąc ulicą wpadłam na panią, która przeprowadzała dosyć inną ankietę, przynajmniej tak mi się zdawało. Mianowicie tematem głównym było oszczędzanie energii. Pytań było malutko, jednakżejednak część faktycznie mnie bardzo zdziwiła. Pierwszego pytania mogłam się spodziewać. Dotyczyło ono ilość laptopów i telewizorów, która znajduje się w mieszkaniu. Później jednak nie było już tak łatwo. Spory kłopot sprawiło mi pytanie o co miesiąc zużycie prądu. Nigdy nie przeglądam całkowicie wszystkich rachunków, wyłącznie je płacę. Następne pytanie brzmiało: ile kosztuje 1 kilowat? Naprawdę mnie zamurowało. Nie mam na ten temat bladego pojęcia. Dalej przyszła tura bardziej przystępnych pytań i na końcu dostałam ulotkę. Motto na pierwszej stronie brzmiało: oszczędzanie prądu. Znalazłam w niej wszelkie informacje o zużyciu energii i skutkach marnotrawstwa. Generalnie można stwierdzić, że nikt z nas nawet nie interesuje się tym tematem, a może mieć to okropne skutki dla świata. Sama muszę przyznać, iż jestem faktycznie ignorantką. Ta broszurka dała mi naprawdę wiele do myślenia i nawet pokazałam ją rodzicom. Nie wiem, co będzie za kilka lat. Możliwe, że nie będzie już zasilania i podobnych udogodnień, ale postanowiłam, że chociaż ja zacznę zachowywać się racjonalnie. tags: energia, prąd, dom, zużycie energii, zużycie prądu